Från mitt fönster
Så här är min vy nu ikväll efter dagens arbete med min Drömpark.
En översiktsbild på ytan.Den känns faktiskt lagom stor och hanterbar. Här på Gamla Malmgården har vi många tusen kvadrat att jobba på men man får ju hejda sej lite så man hinner med. Läget är bra också för att jag kan se det från sovrumsfönstret, närapå från sängen.
 
I den här vyn sträcker sig vår tomt nån meter bakom häcken mot Malmgården.För er som inte vet byggdes Malmgården för att bli äldreboende när vårat hus blev utdömt som ålderdomshem, och istället byggdes om till församlingshem på sextio talet. Idag har även Malmgården lagt ner och äldreboendet flyttat in till Fjärdhundra och heter Gläntan.Så nu är Malmgården vanliga uthyrningslägenheter.
 
Här har zinkbaljan fått komma fram ur snåret som jag också minskat ner lite.
Rosen är planterad och ser så fin ut.
Testade att köpa två delar plaststaket från Dollar Store. Tror det kostade 20 kr för två.Man trycker ner det i jorden med plastpiggar. Här har jag bara testat för att se hur det funkar men kan tänka mej att köpa fler och snitsa till lite med på något ställe.