Betongdesign Concrete all over
Jag har passat på att gjuta lite idag. Fick testa gipsbetong som husbonn hade över. Får se hur det beter sej,det kan vara bra att känna till lite olika material och hur de beter sej. Ska testa betong med frigolit i nästa gång.
Här börjar jag med en blomkruka i vanlig fin betong.Lite skugga har jag också härnere vid husbonns avdelning. En annan bra sak med att hålla till här är att det finns mycket bra att ha grejer här vid verkstadsavdelningen. Sen finns ju själva husbonn här också som hjälper mej med råd och massa annat jag behöver.
Här har vi fått innerkrukan på plats med hjälp av betongstenar. Den vill gärna flyta upp och komma på sniskan om man inte förankrar den ordentligt där hålet ska vara. 
Nu gjuter jag dekorationer att sticka ner i blokrukor. Då fick jag hjälp med att hitta material till skaften.
Här har jag klippt av svetstråden till lagom längder och så böjer jag till dem så de kan gjutas fast i dekorationen.
 
Ja nu ligger allt på tork till i mitten av veckan. I alla fall bör jag inte börja peta i det tidigare för det går bara sönder om man är ivrig. Det har jag i alla fall lärt mej.