Duschkabin och element
Ikväll har vi varit och införskaffat en duschkabin och ett antal element. Dushkabinen är en vanig enkel variant som förhoppningsvis kan användas nästa vecka. Elementen skall monteras i källaren så det blir lite bättre uppvärmt där.
I morse var det riktigt tråkigt att lämna gården för att åka till jobbet i Enköping, det var både tidigt och tråkigt väglag. Jag var en riktig väglus som blev omkörd av massor av vana pendlare.Jag tyckte inte jag kunde köra fortare än vad jag gjorde men vad tycker ni? Visst ska man väl köra i den hastighet man känner sej trygg! Det är ju viktigare att kunna komma tillbaka till vårt efterlängtade hem hel och hållen. Idag tänkte jag på att det är en bra tid att flytta till ett nytt ställe mitt i slaskiga vintern när det ser som sämst ut i trädgården,för då får man ju vara med från start när våren kommer och se allt det nya växa fram, om det nu finns något som ruvar därnere i marken. Trädgårdsarbete och anläggning är ju ett stort intresse hos mej, jag har gott om tålamod med ogräs och besvärliga rötter och stenar.
Som jag visade i ett tidigare  inlägg så behöver alla träd föryngras och snyggas till på tomten. Nog aka jag väl få utlopp för mina trädgårsbehov på Gamla Malmgården. Och sen ska husbonn och jag njuta av något gott mitt i all grönska som ett ritigt Mandelmannspar. Vi hörs i morgon igen gott folk, suss gott. 
Krolllilja. En blomma som finns i en annan trädgård jag har mycket kär. Jag ska så fort det går hämta lökar därifrån och plantera. denna vackra växt är visst ovanlig sägs det och jag kan komma åt hur många som helst.