Insynssydd av filmjölk
Har ni hört talas om att man kan göra typ blästrade fönsterrutor av filmjölk? Visst låter det spännande. Jag har testat på innerdörrarnas glasrutor på Gamla Malmgården. Man tar bara lite vanlig filmjölk och duttar på rutan med en disksvamp. Om man vill kan man göra mönster som man tejpar på rutan eller använda schabloner. Jag ville ha mina nedre rutor helt insynsskyddade så jag gjorde utan mönster. Filmjölken torkar av sej själv och bildar som kristaller. Om man tejpat gäller det att vänta med att dra bort tejpen tills filmjölken torkat ordentligt. Jag fuskade lite och blåste torrt med en hårfön. Tröttnar man man är det bara att tvätta bort och göra nytt. Jättekul att prova och experimentera med detta. Och det luktar inte gammal rutten filmjölk från rutan. Här är bilder från mitt testande, fortsätter mer nån annan dag.
Testade att dra runt i filmjölken med fingret innan det torkat.
 
 Jättekul att prova, låt mej hör hur det gick om någon får lust att prova